Shirma's Soul Food
The new 24Kitchen chef, Shirma Rouse, dives into the kitchen to create the most delicious Caribbean dishes. By herself, and together with her famous guests, she makes the most delicious dishes as you discover this special cuisine.
In Shirma’s Soul Food, the new 24Kitchen chef, Shirma Rouse, dives into the kitchen to introduce you to Caribbean cuisine. She teaches you how to make curry chicken, pastechi and Johnny cakes, while sharing her personal favorites, such as burgers, chicken wings and hotdogs. In short, there will be something for everyone. By herself, and together with her famous guests, such as Jandino Asporaat and Trijntje Oosterhuis, she lets you taste the flavors of this special cuisine.
In this first episode, Shirma cooks a flavorful curry chicken and a roti plate from scratch.
It’s Fried Chicken Day! On the menu: fried chicken wings with potato salad and eggplant fries!
Today, it will be profiteroles: a savory version with tuna and a sweet version with mango.
Shirma is making yummy things with coconut! Cajun coconut butter corn and friend coconut shrimp.
Today, Shirma is making one of her favorite soups: corn soup with yellow peppers!
Today, Shirma keeps it simple: chicken with pointed cabbage and yellow rice! Let’s cook!
Today, Shirma makes, perhaps, the most famous Caribbean dish: Jamaican jerk chicken.
Accompanied by Dwight Dissels, Shirma makes the most famous snack of Curaçao: Johnny cakes.
Shirma makes some delicious breakfasts that you can prep in advance if you're short on time.
Today, in her Caribbean kitchen, Shirma imagines being in Jamaica! She’s making a rasta pasta!