Congo
In 2009, Norwegians Joshua French and Tjostolv Moland enter Eastern Congo. Their driver is found dead. Captured after fleeing through the jungle, they are sentenced to death. When Moland dies in prison, French is suspected of his murder. The film revisits a mystery known as 'the Congo Case,' a politically charged saga that long seemed unsolvable.
In spring 2009, the two Norwegians Joshua French and Tjostolv Moland cross the border into Eastern Congo. A few days later, the news spreads that their hired driver has been found killed. After several nights on the run in the mighty Congolese jungle, the two are apprehended and sentenced to death. When Tjostolv Moland, after four long years in prison, is found dead in his cell, Joshua French is suspected of the murder of his best friend. In meeting the broken Joshua French, the film takes us on a journey back to a mystery that has been the subject of all kinds of speculation. Known as 'the Congo Case,' the fateful events in the Congo jungle develop into a politically and diplomatically charged symbol case that long seems unsolvable.