Au bonheur des dames
It is the late 19th century and the rise of the department stores crush small commerce. Mouret, a gifted former salesman, runs “Au Bonheur des Dames” and ruins Baudi, owner of “Le Petit Elbeuf.” He even wins the affections of Denise, Baudi’s niece, despite the jealousy and schemes of the treacherous Madame Desforges.
The unequal struggle between big department stores and small shops at the end of the nineteenth century. Mouret, a former salesman with genius business sense, becomes the successful manager of the first department store, " Au Bonheur des Dames", and ruins Baudi, the unlucky owner of a neighboring shop. He even robs him of the affection of his niece Denise, despite the jealousy and intrigues of the treacherous Madame Desforges.