There's No Business Like Show Business
A priest rejoins his showbiz family for a benefit performance and their lives, loves, and conflicts of twenty years are chronicled in this Cinemascope musical marvel.
Irving Berlin's music highlights this Fox Cinemascope musical classic, which covers twenty years in the lives of the Donahue family. Molly and Terrence Donahue (Ethel Merman and Dan Dailey) are a show-biz couple who spawn two show-biz kids, Tim and Katy (Donald O'Connor and Mitzi Gaynor), as well as Johnny Ray (Steve Donahue), who leaves the family business to become a priest. The family is rocked, however, when Father Johnny returns to the family bosom to perform in a benefit concert. Things go further awry when Tim has the misfortune of falling for career-obsessed social-climbing chorus girl Vicki (Marilyn Monroe). However, the family's strong love for each other wins out - and the show goes on, as it always must. Memorable tunes include “Play a Simple Melody,” “A Man Chases a Girl” and “Heat Wave.”