Murha Morvanilla
Nuori pariisilainen asianajaja löytyy kuolleena Pyhän Agathen lähteeltä, pahamaineisten Morvanin imettäjien entiseltä pyhiinvaelluspaikalta. Tutkinta saa käänteen, kun pätevä paikallinen poliisi Maud Perrin ja Julien Demarcy Dijonin rikospoliisista kuulevat, että uhrin isoäiti kuoli samassa paikassa 80 vuotta sitten.
Nuori pariisilainen asianajaja Amélie Florot löytyy kuolleena Pyhän Agathen lähteeltä, pahamaineisten Morvanin imettäjien entiseltä pyhiinvaelluspaikalta. Tutkinta saa käänteen, kun pätevä paikallinen poliisi Maud Perrin ja Julien Demarcy Dijonin rikospoliisista kuulevat, että uhrin isoäiti kuoli samassa paikassa 80 vuotta sitten. Onko se silkkaa sattumaa, vai kuten osa iäkkäistä kyläläisistä väittää, mystisen kirouksen seurausta? Demarcyn on vaikea tottua maaseudun tapoihin, kun taas paikallisen maanviljelijän tytär Maud saa pahimmatkin tuppisuut puhumaan. Kimurantin tutkinnan aikana parivaljakko tulee tutuksi toisilleen.