Across the waters
Kuuluisa juutalainen jazzmuusikko Arne Itkin asuu Kööpenhaminassa Miriam-vaimonsa ja heidän nuoren Jacob-poikansa kanssa. Huhujen mukaan saksalaiset haluavat poistaa maasta kaikki tanskalaiset juutalaiset. Kun niin alkaa tapahtua, perhe pakenee kotoaan. He kuulevat voivansa purjehtia Gillelejestä Ruotsiin paikallisten kalastajien kanssa, mutta tiedustelupalvelu ja Gestapo ovat heidän jäljillään.
Arne Itkin on kuuluisa juutalainen jazzmuusikko, joka asuu Kööpenhaminassa vaimonsa, Miriamin, ja heidän nuoren poikansa, Jacobin, kanssa. Leviävien huhujen mukaan saksalaiset haluavat poistaa maasta kaikki tanskalaiset juutalaiset, ja kun niin alkaakin tapahtua, perheen täytyy paeta kotoaan. He kuulevat voivansa purjehtia Gillelejestä Ruotsiin paikallisten kalastajien kanssa, mutta paikallinen tiedustelupalvelu ja Gestapo pääsevät pian heidän jäljilleen. Nyt tämän pienen perheen täytyy tehdä kaikkensa selviytyäkseen ja toivoa, että heitä auttaviin ihmisiin voi luottaa.