Az Ördög Hídja
A pásztor Franck Livarois felakasztva találja André Savignacot, Saint-Guilhem-le-Désert polgármesterét a Pont du Diable híd alatt. A vizsgálatok szkopolamin jelenlétét mutatják ki az elhunyt vérében, egy olyan kábítószerét, amely megszünteti az ellenállási képességet. Tehát az „öngyilkosság” valójában álcázott gyilkosság. Vajon köze van a polgármesteri hivatalban elrejtett fenyegető levelekhez?
André Savignacot, Saint-Guilhem-le-Désert polgármesterét felakasztva találják a Pont du Diable híd alatt. A holttestet a pásztor Franck Livarois fedezi fel. A vizsgálatok szkopolamin jelenlétét mutatják ki az elhunyt vérében, egy olyan kábítószerét, amely megszünteti az ellenállási képességet. Tehát az „öngyilkosság” valójában álcázott gyilkosság. Vajon köze van a polgármesteri hivatalban elrejtett fenyegető levelekhez? Marina Fazergues, a montpellier-i detektívszázados, és az 55 éves Philippe Charras, a helyi csendőrség parancsnoka kénytelen együttműködni a nyomozás során, holott igencsak eltérő módszerekkel dolgoznak. Marina kikérdezi a polgármester fiát, Eric Savignac-t, egy magányos és szófukar férfit, és érez valami különöset a fiú és az apa kapcsolatában, ami terhelt lehetett. Vajon Eric ölte meg az apját? Vagy van egy titka, ami hasznos lehet a nyomozók számára? Eric említi a „Lou Quen Langorio”-t (a helyi francia dialektusban: „akik ellenállnak”), a természetpárti aktivisták tanyasi közösségét Saint-Guilhem-le-Désert közelében. Ők szinte háborúztak a polgármester családjával, a környék legnagyobb olajfaligetének a tulajdonosaival a felhasznált permetszerek miatt. André Savignac még össze is verekedett az egyikükkel, aki történetesen pont Franck Livarois, a híd alatt felakasztott tetemére rátaláló pásztor volt. Ez puszta véletlen egybeesés lenne? Talán nem. Francket egyszer már letartóztatták, mert megtámadott egy rendőrt. Mi több, korábbi állatorvosként ismeri a szkopolamint, amit görcsoldónak használnak egyes állatoknál. André Savignac megölése hamarosan összekapcsolódik Nora Allouache halálával, tinédzserével, aki ugyanott akasztotta fel magát 30 évvel korábban, és a Savignac család szomszédjának lánya volt, akinek szintén volt egy olajfaligete, és a polgármester üzleti riválisának számított. Nora testét exhumálva a boncolás során megállapítják, hogy akárcsak André, a lány is halott volt, mielőtt felakasztották. Tehát a két ügy összefonódik, és az utóbbi akár bosszú is lehetett Nora haláláért. De ki lehetett a gyilkos? És miért várt 30 évet? Az ügy kettős nyomozásként folytatódik, már két halálesetet vizsgálnak, amelyek két különböző időszakban történtek. Marina Fazergues százados és Charras ezredes abban reménykednek, hogy a Nora Allouache halála körüli rejtély megoldásával André Savignac esetére is fény derül.