Waking the Titanic
I 1912 la 14 irske immigranter fra Addergoole, County Mayo ut på Titanics skjebnesvangre jomfrureise for å søke arbeid i Amerika. Denne dokumentaren forteller gjennom intervjuer og rekonstruksjon om reisen, valgene, håpet og den skjebnesvangre natten da skipet traff isfjellet, og over 1000 personer omkom. Bakgrunnen fra Irland og amerikanske prospekter gir en overbevisende fortelling.