De Worsten van Babel On Tour
De Worsten van Babel zijn de uitdaging aangegaan om zonder geld, al kokende en klussende, aan te komen op hun einddoel in Spanje: een reservering in een van de beste restaurants ter wereld: Mugaritz van chef Andoni Aduriz. Er zijn twee dingen die vast staan: ze hebben een foodtruck om mee door Europa te reizen en ze hebben een reservering in het restaurant.
De Worsten van Babel zijn de uitdaging aangegaan om zonder geld, al kokende en klussende, aan te komen op hun einddoel in Spanje: een reservering in een van de beste restaurants ter wereld: Mugaritz van chef Andoni Aduriz. Er zijn twee dingen die vast staan: ze hebben een foodtruck om mee door Europa te reizen en ze hebben een reservering in het restaurant. Onderweg ontdekken ze de lokale cultuur en bijbehorende gerechten. Om geld te verdienen voor hun reis gaan ze koken en werken voor de locals op de plekken die ze aandoen: op straat, met privé diners, op markten, op een camping bbq, een verjaardag. Alles moet uit de kast gehaald worden om geld en benzine te verdienen. Om te weten wat de lokale bewoners lekker vinden moet er wel gezocht worden naar mooie ingrediënten en recepten. Lukt het ze om binnen de tijd de reis af te leggen?
Op weg naar San Sebastian gaan de Worsten van Babel vandaag aan de slag met Champagne… en konijn.
Op weg naar San Sebastian gaan de Worsten vandaag aan de slag op de markt van Avalon.
Op weg naar San Sebastian gaan de Worsten vandaag op zoek naar de wereldberoemde Bresse kip.
Op weg naar San Sebastian zijn de Worsten vandaag zenuwachtig voor hun bezoek aan Bocuse.
Op weg naar San Sebastian gaan de Worsten vandaag vissen op forel en koken op een camping.
Op weg naar San Sebastian helpen de Worsten vandaag op een chateau om wat bij te verdienen.
Op weg naar San Sebastian gaan de Worsten kroketjes met inktvis verkopen op het strand van Biarritz.
De Worsten komen aan in San Sebastian, maar zijn ze op tijd voor de reservering in Mugaritz?