Omen III: The Final Conflict
In het derde deel van de trilogie The Omen is de jonge Damien, de belichaming van de antichrist, volwassen. Hij is nu een vertrouwd adviseur van de president van de Verenigde Staten.
De antichrist is terug, maar dit keer is de macht van het kwaad niet meer in de handen van een kind. Damien Thorn is nu 32 jaar oud en zal binnenkort de Amerikaanse ambassadeur van Engeland worden. Tegelijkertijd verschijnt er een nieuwe ster van Bethlehem, wat erop wijst dat de nieuwe Christus is geboren, ergens in Groot-Brittannië. Damien wil de wereldheerschappij overnemen en draagt daarom zijn volgelingen op om elke baby te doden die geboren is in de nacht van het verschijnen van de ster. Ondertussen is een groep priesters eropuit om Damien te vernietigen, en brengen ze demonische krachten en spectaculaire ongelukken teweeg. Zal het goede het kwade overwinnen voordat het te laat is?