Fjols til fjells
Fjols til Fjells er en oppfølger til og inspirert av originalfilmen fra 1957. Filmen utspiller seg i den moderne norske fjellheimen og tar med skjevt blikk for seg både gammel og ny påskeferietradisjon. Den unge og altfor serviceinnstilte hotellresepsjonisten Poppe må brått og uventet ta ansvaret for hele hotellet gjennom den hektiske påskeuken. Det oppstår umiddelbart kaos når krevende skigjester, frustrerte hyttenaboer, klønete dansker, festglade ungdommer og misfornøyde ansatte møtes til en påskeferie fylt med de merkeligste historier, konflikter og overraskelser. Og det blir ikke enklere når det skal legges til rette for et tradisjonelt barneskirenn, en gigantisk afterski og en respektfull feiring av påskens egentlige budskap - samtidig!