Quelli dell'Intervallo
Tinellei, Nico og vennene deres går på videregående, og hver dag samles de foran vinduet i hallen. Vi følger eventyret til klassekameratene på Alessandro Manzoni skole, som bruker det første friminuttet til å finne ut av problemer med livet og kjærligheten, venner og uvenner, hjemme og lekser.
Tinelli (den klumsete fyren som er forelsket i Valentina), Nico (klovnen), Secchia (nerden), Valentina (den slemme jenta), Mafalda (den intelligente naboen), Rocky (guttejenta), Smilzo (den kraftige), Dred (rampen), og Spiffy (rektorens sønn) er alle klassekamerater og går på Alessandro Manzoni videregående skole. I friminuttene hver dag samles de i hallen foran vinduet, og alt mulig skjer. Ubesvart kjærlighet, fleiper, lekser, og problemer med lærere som på alle andre skoler. Alt som skjer er foran vinduet og det skjer bare her.