Dog with a Blog
Når Tyler og Avery oppdager at Stan, deres nylig adopterte hund kan snakke, blir de enige om å holde det hemmelig for alle, selv foreldrene. Samarbeidet, leder barna til å forstå dynamikken i deres nye familie.
Bennett og Ellen har giftet seg, noe som gjør barna deres Tyler, Chloe og Avery til stesøsken. Så langt har Tyler og Avery hatt problemer med å knytte bånd. Bennett adopterer en hund fra en kennel i håp om at den vil inspirere Tyler og Avery til å komme overens og knytte bånd ved å ta seg av ham. Det skjer til en viss grad når barna oppdager at deres tilsynelatende vanlige hund kan snakke. Fra det øyeblikket blir Tyler og Avery enige om én ting: Stans evne til å snakke må forbli en hemmelighet for alle, til og med for foreldrene deres. Etter hvert som barna lærer å samarbeide for å holde Stans hemmelighet trygg, finner de snart ut at hans hundeperspektiv, enten det er i huset, i hagen eller i parken, hjelper dem å navigere deres nye søskensituasjon, og til slutt ender opp som båndet som knytter familien sammen.