I seng med fienden
Laura og Martin har vært gift i fire år og ser ut til å være det perfekte paret. Virkeligheten er veldig annerledes, da Martin er en voldelig og brutalt besatt mann.
Laura Burney (Julia Roberts) er ikke bare trofékonen til den rike investerings-rådgiveren Martin (Patrick Bergin). Hun er også en mishandlet kone. Etter å ha forfalsket sin egen død ved drukning, endrer hun navn og flytter til Cedar Falls, Iowa - og til og med starter et nytt forhold. Men når Martin får vite om bedraget, kommer han til Iowa for å gjenvinne sin 'eiendom’.