Przez ponad wiek kryształowe czaszki naturalnej wielkości zadziwiały świat legendami o pochodzeniu od Majów i mistycznych mocach. Ta fascynująca opowieść o mitach, oszustwach i nauce obala mit, śledząc naukowców, którzy za pomocą nowoczesnej nauki demaskują czaszki jako skomplikowane fałszerstwa z XIX wieku.