Kości
Dramat o antropolog sądowej, która pomaga w wyjaśnianiu spraw kryminalnych, gdy inne metody rozwiązywania przestępstw zawodzą. Serial inspirowany pracą Kathy Reichs.
Dr Temperance Brennan to wykwalifikowana antropolog sądowa, która pracuje w Instytucie Jeffersona, a w wolnym czasie pisze powieści. Kiedy standardowe metody identyfikacji ciała zawodzą – a więc gdy szczątki rozłożyły się, spłonęły lub zostały zniszczone do tego stopnia, że śledczy się poddają – organy ścigania wzywają Brennan, by wykorzystała swoją niezwykłą umiejętność odczytywania wskazówek pozostawionych w kościach ofiary. Większość śledczych nie jest w stanie poradzić sobie z inteligencją Brennan, jej dążeniem do prawdy, czy siłą, z jaką angażuje się w każde śledztwo. Agent specjalny FBI Seeley Booth jest wyjątkiem. Były snajper wojskowy, Booth, nie ufa nauce i naukowcom – „zezowatym”, jak ich nazywa, którzy analizują dowody – w związku z rozwiązywaniem przestępstw. Ale nawet on nie może zaprzeczyć, że połączenie jego ludzkich zmysłów i naukowego wyczucia Brennan czyni z nich budzący szacunek zespół.