Gwieździsty sztandar
„Gwieździsty sztandar” pozwala zajrzeć do największego w kraju zakładu produkującego amerykańskie flagi i maszty flagowe, gdzie uchodźcy i imigranci, którzy zaryzykowali wszystko, by przyjechać do USA, obok swoich współpracowników ze Środkowego Zachodu, szyją pięć milionów amerykańskich flag rocznie.
Film „Gwieździsty sztandar” National Geographic Documentary Films, nagrodzonej Oscarem reżyserki Cynthii Wade, nagradzanej reżyserki Sharon Liese i producenta wykonawczego Giannisa Antetokounmpo, stawia jedno z najbardziej palących współczesnych pytań: dla kogo jest amerykańska flaga? Działająca w systemie akcjonariatu pracowniczego firma Eder Flag w Oak Creek w stanie Wisconsin szyje i wysyła pięć milionów amerykańskich flag rocznie. Osoby wytwarzające flagi – miejscowi, imigranci i uchodźcy – zszywają gwiazdy i paski, zmagając się z problemem tożsamości i przynależności. Kierowniczka szwalni Radica, serbska imigrantka, uważa, że każda flaga ma duszę. Ali, ocalały z wojny mieszkaniec Iraku, uczy się obsługiwać maszynę do szycia po tym, jak przybył do Stanów Zjednoczonych zaledwie 90 dni wcześniej. Urodzona na Środkowym Zachodzie Barb nawiązuje szczerą przyjaźń z imigranckimi współpracownikami, co zaprzecza jej zagorzałym konserwatywnym przekonaniom. SugarRay, czarnoskóry mężczyzna urodzony i wychowany w Milwaukee, zastanawia się nad swoim skomplikowanym związkiem z tym krajem. Każdy z nich rozważa, co i dla kogo reprezentuje amerykańska flaga w zmieniającym się narodzie i świecie. „Gwieździsty sztandar” to bliskie spojrzenie na ludzi, których ręce tworzą najbardziej rozpoznawalną ikonę Ameryki.