Na Haiti Sam wykracza poza biedę, zagłębiając się w voodoo, historię polityczną i kwestie ochrony środowiska. Surfując po Ginsu i zanurzając się w kulturze Cap Haitien, udaje się do Jacmel, przeżywając karnawał i poznając lokalne wyzwania środowiskowe.