Menese był niezłomnym artystą – wokalistą flamenco, który pod okiem swojego mentora zrewolucjonizował ten gatunek muzyki. Zaangażowany politycznie, wyniósł go na nowe sceny i do nowej publiczności. Dziś jego potężne hymny odkrywa na nowo kolejne pokolenie artystek, takich jak Rocío Márquez, niosąc dalej jego rewolucyjnego ducha.