Kaz zgadza się szpiegować dla Ruchu Oporu, ale błyskawicznie orientuje się, że zadanie przerasta jego możliwości. Zadziera z asami lotnictwa, piratami, a nawet tajemniczym zarządcą platformy.
Poe Dameron werbuje do Ruchu Oporu pistoleta z Marynarki Nowej Republiki, Kazudę „Kaza” Xiono, i zleca mu misję szpiegowską na supertankowcu o nazwie Kolos. Młody pilot błyskawicznie orientuje się, że zadanie przerasta jego możliwości. Nieudolnie udaje mechanika, zadziera z miejscowymi asami lotnictwa, grasującymi w układzie piratami, a nawet tajemniczym zarządcą Kolosa. Z czasem śledztwo pozwala mu odkryć, jakie plany wobec galaktyki ma Najwyższy Porządek.