München Mord – Die Unterirdischen
In a Munich cemetery, a body and the cut-up ID card of the victim are found in a waste container. It turns out that the cemetery is not the scene of the crime. Schaller suspects an underground operation is involved. It becomes apparent how right he is when the niece of the deceased, Tine, mentions a secret underground club.
In a Munich cemetery, a body and the cut-up ID card of the victim are found in a waste container. It turns out that the cemetery is not the scene of the crime. Schaller suspects an underground operation is involved. It becomes apparent how right he is when the niece of the deceased, Tine, mentions a secret underground club. This club becomes the focus of their investigation. Each of the suspects in the case is connected to the ominous club in one way or another, but no one wants to know where it is. It's only after a break-in at the apartment of journalist Miriam, a good friend of Tine's, and Miriam's disappearance that Tine finally tells them more about the club's high-society concept: apparently, they hire beautiful girls to keep successful businessmen company at glamorous dinner parties - and Miriam and herself were part of it. This cries out for a more offensive style of investigation: Harald and Ludwig absolutely need to get into this club to find out more about the shady operator Jochen Schildt. But how are they to raise the contribution of at least 10,000 euros? And will they find the necessary evidence there?