München Mord – Ausnahmezustand
The Giesing soccer club has lost once again. Inspector Neuhauser and colleague Flierl celebrate the game in a pub and promptly come across a dead body. They inform Schaller. In this old working-class neighborhood, the fans of the "Blauen" are on the rampage. But the police officers are met with a wall of silence during their questioning. Nobody here snitches on another.
The Giesing soccer club has lost once again. Inspector Neuhauser and colleague Flierl celebrate the game in a pub and promptly come across a dead body. They inform Schaller. In this old working-class neighborhood, the fans of the "Blauen" are on the rampage. But the police officers are met with a wall of silence during their questioning. Nobody here snitches on another. However the victim's wife Leana and buddy "Breitner" both have motives. The landlord of the "Kronenstüberl", Gusthoff, also behaves strangely. He repeatedly evades the interrogations. The three inspectors first cleverly get rid of their superior Zangel, who once again thinks that they should keep their hands off the case. Driven by the realization that the murderer is hiding in the crowd of fans, the trio agree to stay in the neighborhood until they have apprehended the killer. Harald persuades the local police to take down the fans' personal details – with four crates of beer and soccer tickets to back up his arguments. He then tackles the murder victim's buddy, "Breitner," who is busy annoying the pub patrons with verbose game analyses. Flierl takes on the dead man's wife, Leana Reinl. Flierl is sure that the woman is lying. Schaller deals with the witness to the murder, Mrs. Birgel. All in vain. The laws of this neighborhood are clear: the police have no business here. No one gives away anything. Reinl even makes no secret of the fact that she doesn't like Flierl. But the police quickly learn how to deal with the Giesingers. In the end, Flierl sits down with Leana in a revealing conversation, Schaller learns his piece over eggnog with Mrs. Birgel, and Harald uses his contacts with Jessy and Maiki to seize "Breitner" in the standby bus.