München Mord - Leben und Sterben in Schwabing
Munich, the place of longing, and its disreputable three investigators, Angelika Flierl, Harald Neuhauser, and Ludwig Schaller from the basement of the police headquarters, have a problem. A horribly battered corpse is found in the famous Munich-Schwabing district. The victim was tied to a lamppost with florist's wire and put on display, almost like on a torture stake.
Munich, the place of longing, and its disreputable three investigators, Angelika Flierl, Harald Neuhauser, and Ludwig Schaller from the basement of the police headquarters, have a problem. A horribly battered corpse is found in the famous Munich-Schwabing district. The victim was tied to a lamppost with florist's wire and put on display, almost like on a torture stake. Schwabing, once famous for its exuberant 1970s and 80s lifestyle, is no longer the same, as illustrated vividly by the discovery of the body. Angelika lives out her yearning for music through a ukulele performance, while Harald raves about the special aura of Schwabing women, and Ludwig meets old acquaintances. The three take on the case, which is teeming with shadowy participants, and everything seems to be under the threat of the global hipster culture that is also taking hold in Munich now. The three investigators tackle the Schwabing murder case. It's a good thing that at least Ludwig Schaller knows the old Schwabingers, the neighborhood and its faded way of life. The victim, Armin Riester, apparently played a dangerous game. They discover that Riester inherited houses in Schwabing and evicted the long-time tenants for the sake of profit. For many of those affected, this had tragic and existential consequences, as with Lukas Gutsch, for example, whose parents had to give up their livelihood. On top of that, Armin Riester started an affair with the daughter of Gutsch's girlfriend, much to her mother's displeasure. But antiquarian bookshop owner Fridolin Kitzing and his daughter Mia, who found the dead man, also become a focus of the investigation. Little by little, the trio from the cellar draw ever closer circles around the perpetrator. One name keeps cropping up: The notorious Türken-Rudi is not only an old Swabian rocker with his own band, but he is also what is called a secret neighborhood celebrity.