München Mord – Die ganze Stadt ein Depp
In their new case, the trio Schaller, Neuhauser and Flierl have to solve two murders at once – and at a time when Munich is going crazy: the Oktoberfest is in full swing. A neighbor of Detective Inspector Zangel is found dead in his apartment. The lonely pensioner, Josef Kleint, was beaten to death.
In their new case, the trio Schaller, Neuhauser and Flierl have to solve two murders at once – and at a time when Munich is going crazy: the Oktoberfest is in full swing. A neighbor of Detective Inspector Zangel is found dead in his apartment. The lonely pensioner, Josef Kleint, was beaten to death. A valuable painting that adorned the wall of the victim's apartment becomes the center of a maze of suspects. The trail leads the three detectives to the slain ex-janitor's former workplace: the Munich Academy of Music. In the underground of the Königsplatz, the investigators end up in a murder labyrinth of highly skilled speculators with Nazi tendencies. Janitor Uli Schmidbauer knows about the secrets of the basement and apparently tries to make a profit from it. But the ambitious student Stella Bast is on to him. However, she is not the only one who wants to make money. When a second murder occurs, the circle of suspects quickly expands, and the investigators are faced with an even bigger mystery.