Mord I Grasse
Et lik dekket av brennende fett blir funnet i en enfleurage-tank i Grasse. En tatovering på offerets kropp peker mot den legendariske 13. parfymenoten – parfymeprodusentenes mytiske Gral – som har røtter helt tilbake til oldtidens Egypt. Etterforskningsleder Marianne Dusseyre må samarbeide med sin tidligere svigerdatter, den unge Sophie Mournel, for å finne sannheten.