Nadmiar kucyków
W latach 1981-1984, mała prywatna szkoła w Dallas miała najlepszy bilans w futbolu uczelnianym. Mustangi z Southern Methodist University (SMU) pięły się w górę dzięki sławnemu systemowi obrony "Pony Express". Jednak w połowie dekady program zaczął rozłazić się w szwach. Liczyły się tylko zwycięstwa, a Uniwersytet coraz bardziej oddawał władzę nad programem futbolowym baronom naftowym i potentatom rynku nieruchomości, zaś rażące i częste naruszenia przepisów NCAA stały się normą. 25 lutego 1987 roku szkołą i sportem wstrząsnęło to, że NCAA po raz pierwszy i jedyny w swojej historii wymierzyła "karę śmierci" uczelnianemu programowi futbolowemu. SMU pozostało bez futbolu przez dwa lata, a fani przez kolejne 20, aż do zwycięstwa Mustangów w Hawaii Bowl w 2009 roku. Jest to historia Dallas lat 80. oraz chciwości, władzy i korupcji, które przeniosły się z pól naftowych przez boisko futbolowe aż do rezydencji gubernatora. Reżyser Thaddeus D. Matula, absolwent szkoły filmowej SMU, przedstawia kronikę powstania, upadku i odrodzenia tej niegdyś potężnej drużyny.