42 to 1
W sporcie jesteśmy przyzwyczajeni do nieprawdopodobnych wyczynów. Lecz to, co niemożliwe, to zupełnie inna sprawa. A 11 lutego 1990 roku na ringu bokserskim w Tokio w Japonii, przy notowaniach 42 do 1, zdarzyła się rzecz praktycznie niemożliwa – James „Buster” Douglas pokonał Mike’a Tysona i zdobył tytuł mistrza świata wagi ciężkiej.
W sporcie jesteśmy przyzwyczajeni do nieprawdopodobnych wyczynów. Lecz to, co niemożliwe, to zupełnie inna sprawa. A 11 lutego 1990 roku na ringu bokserskim w Tokio w Japonii, przy notowaniach 42 do 1, zdarzyła się rzecz praktycznie niemożliwa – James „Buster” Douglas pokonał Mike’a Tysona i zdobył tytuł mistrza świata wagi ciężkiej. Dokument „42 do 1” z serii ESPN „30 for 30” opowiada, jak nieprawdopodobne było to wydarzenie. Historia zaczyna się w Columbus w stanie Ohio, gdzie Douglas dorastał jako syn boksera, który trenował i prowadził go, by w połowie lat 80. stał się pretendentem do czołowej dziesiątki wagi ciężkiej. Oczywiście działo się to w cieniu „Żelaznego” Mike’a Tysona, który został fenomenem na skalę światową w niesamowitej, niepokonanej serii zwycięstw. Gdy ustawiano ich walkę, Douglas był lekceważony jako zwykły szczebel w karierze do ważniejszych walk mistrza, ale w dniu spotkania seria niezwykłych okoliczności doprowadziła do niewyobrażalnego rezultatu. Jeśli byłeś fanem sportu w latach 90., nigdy nie zapomnisz chwili, gdy usłyszałeś o walce Tyson-Douglas. Bo przecież to było niemożliwe.