Marie Brand und die lange Nase
Museum director Markus Krull is found dead in the museum's storage area. Surveillance footage reveals the murder, but the masked killer's identity remains a mystery. Detectives Marie Brand and Jürgen Simmel trace the clues to Daniel Sachs from New York, currently in Cologne. He's searching for a lost Giacometti statue that belonged to his Jewish grandfather.