Pakten
17 år har gått siden Karen Blixen ga opp eventyrene i Afrika og vendte tilbake til Danmark til et liv i ruiner. Nå, i en alder av 63 år, er Karen Blixen verdenskjent, men hun lever også livet som enstøing, helt til hun møter den 30 år gamle poeten Thorkild Bjørnvig.
17 år har gått siden Karen Blixen ga opp eventyrene i Afrika og vendte tilbake til Danmark til et liv i ruiner. Nå, i en alder av 63 år, gjenoppfinner hun seg selv som en kunstnerisk superstjerne. Karen Blixen er verdenskjent, men preget av syfilis og har mistet gården hun eide. Hun lever også livet som enstøing, helt til hun møter den 30 år gamle poeten Thorkild Bjørnvig. Sammen inngår de en pakt og hun lover å gjøre ham til en stor kunstner. Til gjengjeld skal han adlyde henne betingelsesløst, uansett hvilken pris det måtte ha.