Mye er allerede fortalt om AUFs sommerleir på Utøya 22. juli 2011 gjennom rettssaker, bøker og mediedekning. Men de færreste kjenner til den ufattelige panikken og forvirringen som oppstod, eller de umulige valgene ungdommene ble tvunget til å ta.