Santa Cruz...Por Ejemplo
Dokument skupia się na Santa Cruz de la Salceda, gdzie w 1936 r. zwolennicy generała Franco zamordowali dziewięciu mieszkańców. Niektóre ofiary ekshumowano w 2003 i 2004 r. Z pomocą świadków, rodzin i mieszkańców, film bada trwałe skutki masakry i represji, kontrastując to z pięknem kastylijskiego krajobrazu, gdzie miały miejsce podobne tragedie.